V termínu od 27. dubna do 5. května se uskutečnil výběrový poznávací zájezd do Skotska.

Z Kroměříže jsme vyjeli v sobotu večer a dalšího dne dopoledne jsme dorazili do Amsterdamu. Tam nás čekala prohlídka města a seznámení s místní kulturou. Po prohlídce jsme se nalodili na trajekt a po šestnáctihodinové plavbě jsme dorazili do přístavu Newcastle. Odtud jsme pokračovali směr Stirling, kde už na nás čekaly hostitelské rodiny. Po cestě jsme ale ještě zastavili u Hadrianovy zdi, římské pevnosti Housesteads, hradu Linliithgow a velkolepého Falkirk Wheel. Večer jsme dorazili do Stirlingu.  Rozdělili jsme se do rodin, seznámili se a odjeli na večeři.

Další den dopoledne nás čekala výuka. Odpoledne jsme navštívili Stirling Castle, Wallace Monument a místo bitvy u Bannockburn.

Ve středu jsme po výuce zamířili do nedalekého národního parku, kde jsme se vydali na plavbu stoletým parníkem Sir Walter Scott po jezeře Loch Katrine (ve Skotsku nemají „lakes“, ale „lochs“). Cestou zpět jsme si prohlédli unikátní hrad Doune, který sloužil jako předloha Zimohradu v seriálu „Hra o trůny“ a kde se též natáčel film „Hledání svatého grálu“ se skupinou Monty Python. Poslední zastávkou toho dne bylo městečko Dunblane s gotickou katedrálou.

Ve čtvrtek jsme se hned ráno vydali na cestu. Projeli jsme největším skotským vřesovištěm Rannock Moor, údolím Glen Coe, zastavili jsme ve Fort William u sooustavy zdymadel (Neptunovy schody) s vyhlídkou na Ben Nevis, nejvyšší horu UK, navštívili Urquhart Castle na břehu Loch Ness a projeli jsme skrz Grampian Mountains.

Další den po výuce jsme přejeli do hlavního města Skotska Edinburghu, prohlédli jsme si královský hrad s korunovačními klenoty, prošli jsme se po Královské míli a Princess Street a navštívili chrám St Giles.

V sobotu jsme se rozloučili s rodinami a vyrazili do přístavu Newcastle. Cestou jsme si ještě stačili prohlédnout Melrose Abbey, kde je uloženo srdce skotského panovníka Roberta Bruce a opatství Jedburgh.

Z Newcastlu  jsme přepluli trajektem do Amsterdamu a odtud dorazili bez nehody autobusem zpět domů.